'Rus şirketinin Batum'dan gelen ticari vapuru Tophane önlerinde demirledi. Vapurun gelmesini sandallarda sabırsızlıkla bekleyen birkaç kişi hemen güverteye atladı. Bunlardan biri uzun boylu, geniş omuzlu, siyah seyrek bıyıklıydı; etekleri ayaklarına kadar uzun, beli gayet dar bir Çerkez paltosu giymişti. Başında kendi milletine özgü bir kalpak, elinde gümüş saplı bir kırbaç buluna Çerkeze 'Hoşgeldiniz, dedi, cariyeler nerede?''
Evinden ve yurdundan acımasızca koparılan küçük Çerkes kızı Dilber, bir esir gemisine bindirilerek İstanbul'a getirilir ve bir konağa satılır. Bu konak küçük Dilber'in yeni zindanıdır bundan böyle.
Samipaşazade, 1888'de yayınlanan Sergüzeşt romanında, o yıllarda rağbet gören 'esaret' konusunu işlemiş ve esaretin insanlık dışı olduğunu gözler önüne sermiştir.
(Tanıtım Bülteninden)
'Rus şirketinin Batum'dan gelen ticari vapuru Tophane önlerinde demirledi. Vapurun gelmesini sandallarda sabırsızlıkla bekleyen birkaç kişi hemen güverteye atladı. Bunlardan biri uzun boylu, geniş omuzlu, siyah seyrek bıyıklıydı; etekleri ayaklarına kadar uzun, beli gayet dar bir Çerkez paltosu giymişti. Başında kendi milletine özgü bir kalpak, elinde gümüş saplı bir kırbaç buluna Çerkeze 'Hoşgeldiniz, dedi, cariyeler nerede?''
Evinden ve yurdundan acımasızca koparılan küçük Çerkes kızı Dilber, bir esir gemisine bindirilerek İstanbul'a getirilir ve bir konağa satılır. Bu konak küçük Dilber'in yeni zindanıdır bundan böyle.
Samipaşazade, 1888'de yayınlanan Sergüzeşt romanında, o yıllarda rağbet gören 'esaret' konusunu işlemiş ve esaretin insanlık dışı olduğunu gözler önüne sermiştir.
(Tanıtım Bülteninden)