“Ziyafet olarak bu mu hayırlı, yoksa zakkum ağacı mı? Şüphesiz biz onu zalimler için bir imtihan aracı kıldık. O, cehennemin dibinde biten bir ağaçtır. Onun meyveleri sanki şeytanların kafalarıdır. Cehennemlikler ondan yiyecekler ve onunla karınlarını doyuracaklardır. Sonra onlar için bunun üstüne kaynar sudan karışık bir içecek vardır. Saffat Suresi, 62-66-67. ayetler Para, cehennemden yeryüzüne düşen zehirli çiçek olan zakkumdan öte değildi… Dibi görünmeyen tuzak olup akılları baştan alan girdap misali de olsa; yine de önüne geçilmez bir iktidar, en büyük kudretti… Mühürlü yedi kat demir kapıyı açan altın anahtarla imkânsızı mümkün kılardı… Masumiyetin önüne geçer, büyük bir ihtişam vaat ederek gönülleri çelerdi… Mağduriyeti hiçe sayar, baskın gücüyle her ne varsa hepsine sahip olurdu… Hırsın ve ihtirasın kanında gezinen zakkumun meyveleri olan, ateşlerin yakamadığı Şeytan'dı para. Yazar, Zakkum'da, parçalanan hayatlar üzerinde oynanan acımasız oyunları irdeliyor…
“Ziyafet olarak bu mu hayırlı, yoksa zakkum ağacı mı? Şüphesiz biz onu zalimler için bir imtihan aracı kıldık. O, cehennemin dibinde biten bir ağaçtır. Onun meyveleri sanki şeytanların kafalarıdır. Cehennemlikler ondan yiyecekler ve onunla karınlarını doyuracaklardır. Sonra onlar için bunun üstüne kaynar sudan karışık bir içecek vardır. Saffat Suresi, 62-66-67. ayetler Para, cehennemden yeryüzüne düşen zehirli çiçek olan zakkumdan öte değildi… Dibi görünmeyen tuzak olup akılları baştan alan girdap misali de olsa; yine de önüne geçilmez bir iktidar, en büyük kudretti… Mühürlü yedi kat demir kapıyı açan altın anahtarla imkânsızı mümkün kılardı… Masumiyetin önüne geçer, büyük bir ihtişam vaat ederek gönülleri çelerdi… Mağduriyeti hiçe sayar, baskın gücüyle her ne varsa hepsine sahip olurdu… Hırsın ve ihtirasın kanında gezinen zakkumun meyveleri olan, ateşlerin yakamadığı Şeytan'dı para. Yazar, Zakkum'da, parçalanan hayatlar üzerinde oynanan acımasız oyunları irdeliyor…